enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,5366
EURO
36,0058
ALTIN
3.010,56
BIST
9.549,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Yağmurlu
19°C
İstanbul
19°C
Yağmurlu
Cumartesi Parçalı Bulutlu
9°C
Pazar Parçalı Bulutlu
10°C
Pazartesi Çok Bulutlu
10°C
Salı Hafif Yağmurlu
12°C

Çin, animasyonunun 100’üncü yılını kutluyor

Çin, animasyonunun 100’üncü yılını kutluyor
03.11.2022 14:40
100
A+
A-

2022’de, Çin’de animasyon sektörünün doğumunun 100. yılı kutlanıyor. 100 yıldan beri, Çin’deki animasyon sektörü sıfırdan  başlayarak, kısa metrajdan uzun metraja, siyah-beyazdan renkliye, sessizden sesliye, iki boyutlu çizimden dijital tasarıma kadar gelişerek bugüne geldi.

1922 yılında Wan soyadlı iki kardeşin yapımcılığını üstlendiği, Çin’in ilk animasyon reklam filmi Shu Zhendong Markalı Çince Daktilo gösterime girdi. Bu film, Çin’de animasyon sektörünün perdesini açtı.

1941 yılında Çin’in ilk uzun metrajlı animasyon filmi Prenses Demir Yelpaze görücüye çıktı. Çin’de animasyon sektörünün filizlenme ve gelişme aşamasındaki klasiklerden biri olarak, Prenses Demir Yelpaze, bugüne kadar insanın dilinden düşmedi ve çok sayıda kişiyi Çin’in milli özelliklerini taşıyan animasyon yapımına adamaya teşvik etmeye devam ediyor.

1957 yılında Shanghai Animasyon Film Stüdyosu kuruldu. Stüdyo, 10 yıl içinde 200’den fazla animasyon filmi üretti ve Çin Halk Cumhuriyeti’nin animasyon sektörünün temelini attı. Bundan böyle çok sayıda Çinli sanatçı, yaratıcılık faaliyetlerinde geleneksel kültür unsurlarını geniş şekilde kullanarak bağımsız bir sanatsal arayış yolunda ilerlemeye başladı.

 1961 yılında Çin mürekkep resminden ilham alan animasyon filmi Annesini Arayan İribaş beyaz perdeye taşındı. Filmde mürekkep resmi, kağıt kesme, gölge oyunu, yeni yıl resmi ve gravür dahil çeşitli geleneksel sanat unsurlarından yararlanılarak, filmin yapım tekniği ve görsel tarzına belirgin milli özellikler kazandırıldı. Annesini Arayan İribaş’ın yanı sıra karakterlerin imajı ve hareketlerinin tasarımında kukla unsuruna başvuran Sihirli Kalem, kesme kağıt sanatının kesme ve oyma gibi tekniklerinden ilham alan Altın Renkteki Deniz Kabuğu, Çin tarihindeki folklorik yeni yıl resmi, tapınak ve buda heykeli gibi unsurları bir araya getiren Maymun Kralı.

21. yüzyıla girildiğinde Çin hükümeti, animasyon sektörünün gelişmesi için destek politikalarını çıkarıp yürürlüğe koydu. 2008 yılından beri, Çin’de televizyon kanallarında gösterilen animasyon filmlerinin üretimi yıldan yıla arttı. 2011 yılına gelince yıllık animasyon filmlerinin toplam uzunluğu 261 bin dakikaya ulaştı. Böylece. Çin dünyanın birincisi oldu.

Ancak bir sürede aşırı şekilde animasyon filmlerinin adet sayısının peşinde koşulması ve kültür ile estetik gibi alanlarda yükselişin gerçekleştirilmemesi nedeniyle, animasyon sektöründe balonlar oluştu. Çin’deki animasyon sektörünün nasıl yeniden canlandırılması gerektiği sorunsalı sektör çalışanları ve izleyicilerin odağı haline geldi.

Kaynak: Çin Uluslararası Radyosu
Hibya Haber Ajansı

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.