Oyunlaştırma pazarı hızla büyümeye devam edecek
Global araştırmalara göre, oyunlaştırma pazarının 2023-2030 döneminde yüzde 27,4'lük artışla 96,3 milyar dolara ulaşması öngörülüyor. Ayrıca, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa'daki oyunlaştırma pazarının bu büyümeden önemli ölçüde payını alacağı belirtiliyor. Gartner’in son raporuna göre, büyük işletmeler mevcut oyunlaştırılmış uygulamalarını geliştirmeye devam edecek. Sosyal medyanın desteği ve daha fazla dijital araca erişim sayesinde KOBİ'ler arasında da oyunlaştırmanın avantajlarına ilişkin farkındalığı artırmak, pazarın büyümesini sağlayacak.
Son araştırmalara göre oyunlaştırma, eğitim ve kurumsal perakende sektörlerinde olgunluğa yaklaşıyor. Bugüne kadar perakende, yüzde 28,6 pazar payı ile oyunlaştırılmış çözümleri en çok benimseyen sektör oldu. Eğitim ise, bir sonraki en popüler sektör olarak onu yakından takip ediyor. Araştırmalar, oyunlaştırmanın çalışan bağlılığını yüzde 60'ın üzerinde artırdığını gösteriyor. Bu nedenle, işletmelerin yüzde 87'sinin önümüzdeki beş yıl içinde oyunlaştırılmış teknikleri kullanması öngörülüyor.
Pazarlama ve satışta oyunlaştırma kullanımı pazarı büyütecek
Oyunlaştırılmış pazarlamanın artık, rekabet ve ödül unsurlarını entegre ederek tüketicileri belirli eylemlerde bulunmaya motive eden yapısıyla yatırımı en yüksek geri dönüşe sahip stratejik bir çözüm haline geldiğini belirten Murat Yılmaz; “büyük işletmeler, daha yenilikçi oyunlaştırılmış çözümlere yatırım yaparken, KOBİ’ler de artan rekabete yanıt olarak işe alım ve satış faaliyetlerini oyunlaştıracak.” şeklinde konuştu.
Temel faydalar, çalışan bağlılığı ve verimlilik olacak
Çalışan bağlılığı, bugün ve gelecekte yöneticilerin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri olmaya devam edecek. Bu sorunu çözmek için şirketler, çalışanları için işi daha anlamlı ve eğlenceli hale getirmek amacıyla oyunlaştırmaya yönelmeye başladı. Gartner’ın son araştırması, çalışanların oyunlaştırılmış projelere katılımının yüzde 48 oranında daha fazla olduğunu gösteriyor. Dahası, çalışanların yüzde 72'si çalışmak için daha çok motive olduklarını belirtiyor. Oyunlaştırmanın bu bağlamda, şirketlere ‘insan merkezli stratejiyi’ uygulamak konusunda rehberlik edeceği öngörülüyor.
Oyunlaştırma ile işe alım ve eğitim süreçleri yeni bir boyuta taşınacak
Oyunlaştırma ile IK departmanlarının performansının ve işe alım süreçlerinin yeni bir boyuta taşınması bekleniyor. Adayların doğal bir şekilde işe alım süreçlerine dahil olması ve ilgili pozisyon için yeteneklerini daha belirgin bir şekilde ifade edebilmeleri en önemli faydalar olarak öne çıkıyor. Son yıllarda sürekli azalan dikkat süreleri ve geleneksel eğitim modellerinin özellikle teknolojiyle büyüyen nesiller tarafından gerekli ilgiyi görmemesi eğitim alanında da oyunlaştırmayı çok değerli bir hale getiriyor.
Oyunlaştırma, kurumsal sürdürülebilirlik kampanyalarına yön verecek
Sürdürülebilir markalara yönelik tüketici talebi önümüzdeki yıllarda daha da artacak. Bugün iş dünyası liderlerinin yüzde 90'ından fazlası sürdürülebilirliği şirketlerinin başarısının temel itici güçlerinden biri olarak görüyor. Bu nedenle şirketler, oyunlaştırmanın yardımıyla sürdürülebilirlik girişimlerini hızlandırıyor. Küresel sürdürülebilirlik pazarının 2025 yılına kadar yüzde 26,6 büyüyeceği göz önüne alındığında, daha fazla şirketin oyunlaştırılmış yeni çözümleri benimsemesini bekliyoruz.
Sürükleyici teknolojiler, yapay zeka ve IoT, oyunlaştırma çözümleriyle bütünleşecek
2024’te oyunlaştırmanın, erişilebilirlik, etkileşim ve yaşam tarzı ile entegrasyonu, Artırılmış Gerçeklik (AR), Sanal Gerçeklik (VR) ve Karma Gerçeklik (MR) gibi sürükleyici teknolojilerin kullanımıyla kolaylaştırılacak. Yapay zeka destekli oyunlaştırılmış sistemler aynı zamanda kuruluşların daha iyi işe alım ve eğitim programları uyarlamasına da olanak tanıyacak.
Blokzincir teknolojisinin ise oyunlaştırma mekaniğine esneklik katması bekleniyor. Kazanılan rozetler veya deneyim puanlarının güvenli bir şekilde kripto para birimleriyle değiştirilebilir olması planlanıyor.
Hibya Haber Ajansı