enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
34,4954
EURO
36,2629
ALTIN
2.962,32
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
18°C
İstanbul
18°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Yağmurlu
19°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
8°C
Pazar Çok Bulutlu
10°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
10°C

Oyun arası reklam başarıyı getiriyor

Oyun arası reklam başarıyı getiriyor
07.06.2022 15:40
164
A+
A-

Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle Türkiye’deki kullanıcıların mobil cihazlarında karşılaştıkları reklamlara verdikleri tepkileri ortaya koyan bir çalışmaya imza attı. 110 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen ‘Reklam Dikkat Araştırması’na göre günün hiçbir saati cep telefonunu elinden düşürmeyen Türk tüketicisi, reklam verenlerin en önemli hedef kitlesini oluşturuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 75’i televizyon izlerken, yüzde 68’i yatakta uyumadan önce, yüzde 65’i ise öğle yemeği, iş arası gibi molalarda mobil uygulamalara giriş yaptığını belirtiyor.  Araştırmanın dikkat çeken kısmı katılımcıların yüzde 66’sı reklamlarla akıllı telefonlarında karşılaşmayı tercih ediyor. Bu da markalar ve reklam verenler için mobil kanalların önemini bir kez daha ortaya koyuyor.

En çok video tıklanıyor

Kullanıcılara mobil oyun uygulamalarında ne kadar vakit geçirdikleri sorulduğunda ise yüzde 54’i “30 dakika ile 1 saat arası” yanıtını veriyor. Katılımcıların %83’ü son üç ay içinde akıllı telefonlarında oyun uygulamalarına giriş yaptığını belirtirken, kullanıcıların %55’i reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaşmayı tercih ediyor. Kullanıcıların %30’u reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaştıktan sonra ürün, hizmet, marka araştırması yaptığını belirtirken, %29’u ise reklama tıkladığını söylüyor. Kullanıcılara en çok hangi çevrimiçi reklam modeliyle etkileşime geçtikleri sorulduğunda, %53’ü video reklamları, yüzde 50’si görüntülü reklamlar/bannerlar, yüzde 33’ü ise native reklamlarla etkileşime geçtiğini ifade ediyor.  

Duygusal hikayeler akılda kalıyor

Markalar için reklamlarının hatırlanması bu büyük mücadelede hayati önem taşıyor. Türkiye’deki kullanıcıların %79’u etkileşime geçtikleri reklamları daha çok hatırladığını belirtiyor. Ayrıca %89’u, kendilerine hitap eden reklamları daha fazla hatırladıklarını söylerken, %84’ü duygusal bir hikayeye yer verildiğinde o reklamı daha fazla hatırladıklarını dile getiriyor. Araştırmaya göre Türkiye’deki kullanıcıların %57’si eğer reklam kendilerine hitap ediyorsa, %52’si kupon, indirim gibi bir ödül veriyorsa, %38’i ise reklam ürün veya sunduğu hizmetle ilgili bilgi veriyorsa kendisinin dikkatini çektiğini belirtiyor.

15 saniyeyi geçmemeli

Rekabetin hiç olmadığı kadar fazla olduğu dijital reklam dünyasında, marka ve reklam verenlerin hedef kitlelerinin dikkatini çekmesi büyük önem taşıyor. Bu nedenle markaların alıcısını pozitif bir anında yakalaması kaçınılmaz. Reklam Dikkat Araştırması ortaya koyduğu verilerle bu konuya da açıklık getiriyor. Araştırmaya göre kullanıcıların %51’i bir reklamla etkileşime geçerken mutlu, %42’si neşeli, %41’i ise rahat hissettiğini belirtiyor. Markaların reklamların çok uzun ve sıkıcı da olmamasına da ayrıca dikkat etmeleri gerekiyor. Türkiye’deki kullanıcıların %40’ı bir reklamın 10-15 saniye uzunluğunda olması gerektiğini düşünüyor.
Hibya Haber Ajansı

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.