Çin Ses-Video ve Dijital Yayıncılık Birliği Elektronik Spor Komitesi’nin raporuna göre, Çin’deki e-spor sektörünün geliri, 26,35 milyar yuan (yaklaşık 3,71 milyar dolar) ulaştı. Ülkedeki e-spor kullanıcılarının sayısı ise 488 milyona ulaştı. Gelir kaynakları dağılımında e-spor içeriği canlı yayınları yüzde 80,87 ile en büyük paya sahip olurken, etkinlik gelirleri ve kulüp gelirleri sırasıyla yüzde 8,59 ve yüzde 6,42 oldu.
Başlıca e-spor oyun kategorileri arasında yüzde 28 ile atış oyunları başı çekerken, bunu yüzde 15,9 ile çok oyunculu çevrimiçi taktiksel rekabetçi oyunlar ve yüzde 12,2 ile spor temelli rekabetçi oyunlar izledi. 2023 yılında, eyalet düzeyindeki ve profesyonel oyuncuların yer aldığı sergi dışı e-spor etkinliklerinin sayısı yıllık bazda artış göstererek toplam 127 etkinliğe ulaştı; bunların arasında Shanghai, Beijing ve Hangzhou en çevrimdışı e-spor etkinliklerine ev sahipliği yaptı.
Raporda ayrıca Çin’in e-spor endüstrisinin bu yıl özellikle Güneydoğu Asya’da küresel olarak genişlemeye devam ettiği belirtiliyor. Bazı etkinlikler, Endonezya ve Filipinler gibi ülkelerde popüler yerel e-spor yarışmaları haline geldi.
Hibya Haber Ajansı